Isnin, 27 September 2010

Setelah 6 bulan...

Setelah 6 bulan,
aku menjenguk kembali blog kesygnku nie..
aduh sedih kulihat..
begitu gersang tanpa belaian coretan kata2 ku..
maafkanla aku wahai blog nemukucikgu..
aku terlampau sibuk mendidik anak2 bangsa..

setelah 6 bulan..
banyak benda yang telah berubah..
masa berlalu dengan begitu pantas..
serasa baru sekejap aku berbakti di negeri kenyalang ini..
upanya sudah 2 tahun aku berbakti di sini..

setelah 6 bulan...
anak2 linus aku dari kosong..
telah mengenal nombor dan mampu  membilang..
dari budak hingusan menjadi seorang yg berani dan bijak..
mama rindu kamu semua..

setelah 6 bulan..
aku mampu pulang kekampungku
bertemu dengan ibu kesygnku dan ayah yang dikasihi
bergelak ketawa dengan adik2 ku..
sesungguhnya aku merindui mereka semua..


ya allah ya tuhanku,
sesungguhnya aku bersyukur...
kerana diberi rezeki yang murah..
kesihatan yang bagus..
alhamdullilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan