Sabtu, 18 Jun 2011

Pantai Tok Bali

Pernah dengar nama pantai Tok Bali.Kalu tidak pernah dengar boleh search dekat google, nnti anda semua akan tahu.Tapi dekat sini akan diterangkan serba ringkas tentang pantai Tok Bali.Pantai nie hanya 15minit dari rumah ku dan hanya 10 minit dari rumah atuk ku.Pantai nie terletak di Pasir Puteh Kelantan.Kira pantai nie dekat area kampung aku la.Jadi apabila cuti sekolah ini adalah salah satu tempat popular +kemestian bagi aku untuk pergi.Kenapa?

1) ikut mak atau atuk aku pergi beli ikan dekat pengkalan ikan.
2)ikut adik2 laki aku pergi cari barang bundle dekat pasar malam di Tok Bali.Sampaikan aku sendiri pun terpengaruh, ada gakla beli blouse bandar (opps bundle dah eja bandar plop), 2helai rm15.hehe

wah kedua-dua aktiviti ini mmg best.Di samping 2 dapat menikmati panorama di tepi pantai. :)



view di waktu senja..cantik bangat.


wow bundle time..



ikan time..masa nie ada 4 kapal ikan sdg berlabuh.Para pemborong mmg ramai.Semua pakat duk berebut ikan.

tengah mengasingkan ikan mengikut jenis.


wow ikan campak camtu ja
nila ikan segar dari laut.Ni kalu kat kelate pggil ikan selayang, kalu standard ikan sardin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan