Selasa, 14 Disember 2010

Aku,kawanku n sekolah ku..(MEMORI 2009+2010) Part 1

Kali ini post aku mengenai aku dan kawan-kawanku..biasala kwn2 dekat s.k.ng kain la...itula dunia kecil ku..pi mai pi mai asik org 2 jela..hehe. Kali ini karanganku ini lebih kepada karangan bergambar ye..lagi syokla sbb ada gambar..daripada semua tulisan betuix.Ok slide pertama

Gambar di atas menunjukkan kami 4 org (dari kiri: Syiha,Niza,Aku n Ida) sedang berada di dalam bot ekpress. Masa nie kami dari Sibu hendak pulang ke Sekolah kami.Nie tahun 2009..masa mula-mula datang posting kat sarawak..masing-masing muka budak2 lg..hehe perasan.




Singgah jap kat Kapit..Nak tau mana satu bot kami hah bot yg ada cat biru 2..hah yang 2la. singgah jap kat pekan Kapit dalam 30 minit.Lepas 2 meneruskan perjalanan masuk ke sekolah yg mengambil masa 1 jam 30 minit.Ok abis citer pasal bot..Ok..hehe..sbananya nak citer mende lain..tp bleh plak melalut citer pasal naik bot..apala mek sham nie..hehe.dah lari dari tujuan sebenar..sebenarnya nak citer pasal aku n kawan2..ni dia slide pertama..

 
Ini adalah gambar-gambarku bersama Cikgu Nornasyiha ataupun nama glamernya Syiha.Dalam koleksi gambar yang aku ada..mesti banyak koleksi gambar aku ngn Syiha nie..maklumla kitaorg asal nmpk kamera..xkirala kamera sapa2 pun dengan tidak segan silunya (hehe) akan berposing..sampai tukang kamera pun mls nak layan..haha.(biasala perasan model gitu..haha). ok tidak kirala kat mana pun atas bumbung bot, dalam perahu n apa2 jua keadaan dan situasi kami akan cepat ja berposing.Ini adalah bahana sbb hari2 duk tengok American,Australia,Britain Next Top Model.Masing2 ada angle masing2 yer..perasanx gaya berposing 2 sama ja..setiap masa..hehe. Cikgu Syiha nie cikgu English.Orang Kedah.Fuh kalu speaking mmg cayak la..hehe.Cikgu Syiha nie pun guru tari tau..hari-hari duk practice menari dlm umah.Dahla umah kayu bergegar rasa.(hehe sori yer syiha mengumpat hang,xpa hang xbc pun blog aku nie..hehe)

Ok seterusnya gambarku bersama Cikgu Sarida..ataupun lebih dikenali sebagai Ida..Ida nie serius orgnya (time kijala)..tp selalu gak wat lawak bodo..hehe..So bila aku bergambar dengan ida, xblehla nak tergedik2 mcm aku bergambar ngn Syiha.Kena kontrol skit..nntkan xpasal2 kena sound ngn ida..hehe(sori iyer ida mengumpat hang)..Aku jarang dapat bergambar ngn ida sebab dia selalu ja hilang..mcm Chipsmore sekijap ada sekijap xada.Biasala kalut dengan kijanya la..hehe.Cikgu Sarida nie komited ngn kija dia.Dia cikgu B.Melayu.Kalu dia masuk kelas..kalu sejam..sejamla dengar bercakap non stop(hehe)tapi bahasa melayu dia fuh mantap..kalu aku jd anak murid dia..agaknya masa SPM bleh dapat A kut.Asal Perak nie..Still solo lagi..saper nak berkenalan blehla..(hikhik..xpa ida nie pun xbc blog aku jd dia xtaula aku promo dia kt sini..hikhik)

Next..inilah satu2nya pic aku dengan Niza..dasatkan..Niza la org yang paling sush nak diajak bergambar..asal ajak bergambar mcm reason dibaginya..hehe.so gambar ini sempatla di snap masa tue kebetulan dia duk sebelah aku.Jadi cepat2 suh k.Maria snap.hehe.Gambar nie diambil masa nak balik raya tahun 2009.tengah tggu berbuka puasa kat arkeb mara sibu..Cikgu Norhaniza..dia mengajar sains ngn moral.Budak-budak memang sukala ngn dia.Sbb dia mmg baik.Di kalangan 4 org yg gambarnya terpapar di sini niza la cikgu pebret budak2 sana.Almaklumla lagi 3 org nie mcm mak singa mengajar..haha..Kalu xdgr ngauman kami hari2 mmg xsah.haha equal guru yg garang.

Inilah kami duk 1 rumah..tapi mcm2 perangai..niza+ida pengemas orgnya..AKu+syiha penyepah orgnya.Kira neutral la 2kan.Kalu kami xsepahkan xdak plak duty mengemasnya..betuix.Kalu umah kami 2 ditingglkan oleh depa 2 org nie..mmg abis-abisan kami sepahkan..hehe..sori iyer ida n niza kerana asik mengemas brg2 yg kami sepahkan,kat depan tv 2 penuh ngn mknn ja.hehe

Ok Untuk Aku,kawanku n sekolah ku Part one citer dulula psl housmate ku..part 2 nnt akan diceritakan tentang jiran-jiran plak..hehe




















Tiada ulasan:

Catat Ulasan