Khamis, 23 Disember 2010

J+A+M+U+A+N = ???

Peperiksaan ahir tahun sudah habis.Ini bermakna lagi 2 minggu cuti sekolah akan bermula.Wow aku mendapat satu idea.kenapa tidak aku buat jamuan akhir tahun kelas.Yeah thats a great idea..Aku pun pagi itu dengan semangat berkobar-kobar masuk ke kelas.konon-konon nak bincang ngan budak pasal nak buat jamuan.

Murid-murid:Selamat pagi Cikgu!!
Aku:Selamat pagi,sila duduk.
Murid:Cikgu,hari nie kita belajar apa?
Aku:Hari nie kita tak yah belajar..kita duk saja2 ja dalam kelas.(Hahaha..cikgu yg hampeh..maklumla dah
       abis sylibus).
Murid:Aler cikgu,boringla xbelajar.
Aku:Yeke...okla hari ini cikgu nak bincang dengan kamu pasal jamuan.
aku tengok murid..blurrr belaka.
Aku:Okla cikgu ingat nak buat jamuan..jadi cikgu nak kutip duitla daripada kamu.
Murid-murid:Berapa cikgu kena bayar?
Aku:RM5..ok x?
Murid-murid: Ok cikgu!!!
Aku: Ok..jadi minggu depan cikgu nak kamu bawa RM5 sorang.
Tiba-tiba welson mengangkat tangan sambil berkata.
Welson: Cikgu!!buku apa itu jamuan..cikgu??
Bila aku terdengar (buku apa itu jamuan)baru aku tersedar alamak..budak2 nie suma ingat jamuan 2 buku ka?aduis aku tepuk kepala aku sdiri...Bodohnya aku..hahaha..last2 sbb frust sgt budak xpaham apa itu jamuan.Aku kenselkan hajat nak buat jamuan 2...hahaha..ntahla aku nie pun satu duk layan budak darjah 1 macam budak tingkatan 1.Haha..itulah pengalaman aku ngn dak darjah 1 nie..mcm2...



Welson


2 ulasan: