Isnin, 20 Disember 2010

Aku,kawanku n sekolahku(memori 2009+2010) Part 3

Dari kiri: Finn, Kak Linda, Kak Ros


Pada episod ini kita akan memulakan cerita dengan Finn dulu(yeeha).Finn nie nama dia Rufina atau dikenali sebagai cikgu Rufina.Tapi kitaorang pggl Finn sahaja.Ayat trademark dia yang selalu jd ikutan kitaorg ialah "ya..ka?".Hehe..Kalu xcaya g tanya Syiha  (Syiha nie pandaila miming cara sebut "ya..ka" 2.)hehe..Finn nie cikgu pra-sekolah.Kebetulan pra sekolah betui2 depan umah aku.Jadi dengarlah dia mengajar budak pra 2..masa tahun 2009 jrg aku dgr budak nangis..tapi 2010 bleh dikatakan setiap ari budak melalk menjerit..sampai aku tertanya2 aphal bebudak nie..hehe(hanya Finn sahaja yang tau apa yg terjadi kat budak 2)betuix Finn?hehe.Tapi apa yang terlekat dekat minda aku nie pasal Finn dengan budak2nya ialah bila pukul 11am. akan kedengaranlah suara anak2nya mengucapkan..Terima kasih cikgu!!Terima Kasih Kakak!!(cara sebutan dorang 2 lain tau,bukan mcm budak2 sekolah kat semenanjung).xpala kalu saper2 nak dgr cara sebutan bebudak nie..bleh request dengan tuan punya blog http://tauhhidblog.blogspot.com untuk merekodkannya.Cara sebutan mereka nie unik tau.Rumah Finn nie gak adalah tempat perlindungan kami semasa rumah kami tenggelam dek banjir.selama 2 hari berkampung dekat umah finn.Pening Finn melayan kerenah kami.Terima kasih banyak2 Finn.aku pernah menghancurkan jam locengnya..gara2 xbleh duk diam(biasala hyperaktif lebih sgt..hehe).Sorry yer Finn..hehe.Finn nie gak seorang warden.Fuhh garang gak dia..sekali dia tempik budak terus jadi tikus.Finn nie also still single sapa2 nak berkenalan blehla..hehe.org sarawak nie. sama batch ngn kitaorg.

Next Kak Linda.Fuh pekerja paling lama kt S.k.Ng Kain nie..K.linda ni kerani kat sekolah kitaorang.Dia sorang ja tau kerani kat sini.Aku suka g kacau dia...xdak kija kan.K.linda nie best fren dengan K.lora.Nila geng2 aiskrim k.Lora yang aku mention ari 2.K.Linda nie jenis tak banyak cakap,dia buat kija dia.Walaupun bertimbun kerja atas meja dia..fuhh nampak cool ja dia buat..tidak menunjukkan sebarang kekalutan di riak mukanya(cewah begitu puitis sekali).Tapi apapun bagi K.Linda la kerani yang paling besssst aku jumpa,baik senang bagi kerjasama dan seperti biasa bila bab2 nak claim + cek register kehadiran murid2 dia yg uruskan semua.K.linda pun solo lagi..org cantik dan manis.saper berkenan blehla..bleh blah..haha.(sori).

seterusnya Kak Ros. Nie bukan K.Ros Upin&Ipin tau.Kak Ros nie Pembantu Pengurusan Murid Pra sekolah(PPM).Fuh speciality k.Ros adalah memasak.Memang the best la K.ros masak.Biasala Pra kan dekat bangunan kelas darjah.Setiap kali aku masuk tahun 4.Hilang fokus nak mengajar,gara2 terbau masakan K.Ros.Kebetulan plak timing aku mengajar tahun 4..dekat2 waktu rehat..mmg mencabar keimanan ku.Aku suka cucur pisang,cucur kurma,cekodok,cucur udang,nasi lemak,nasi goreng semuala masakan K.ROs.Aku suuuuka.Tapi tahun nie xdapat mkn sgt masakan K.Ros,sbb dia pregnant..jadi dia selalu xada dekat sekolah.Jadi jarang dapat merasa masakan K.ros tahun nie..hehe.Apapun K.Ros tahniah dapat baby baru (anak kedua).Eh lupala laki ka pompuan :).


                                         Dari Kiri:Wan, Ridzuan n Zairy..

Wah ini dia 3 jejaka S.K.Ng kain.Patutnya ada 4 iaitu Cikgu Zawawi,tapi malangnya dia xdak masa nie sbb sakit mata.Dia ada di Kapit.kena kuaratin kat sana.hehe.

Ok kita mulakan dengan Cikgu Wan.Nama sebenar Wan Kamarol,orang terengganu n sudah berkahwin (masih lagi mood pengantin baru..haha).Dia nie adalah guru pemulihan. Fuh garang giler siot..Tahun 2009 kelas dia dekat bilik darjah tahun 1..fuh hari2 dengar suara budak meraung2 dalam kelas dia. budak darjah 1 dengan kecut ja perut..hehe.Tahun nie kelas pemulihan duduk dekat atas bukit bersebelahan dekat bilik guru. so bila dengar Wan mengajar anak2 didiknya..sampai cikgu Semang P.K 1 kitaorang cakap..uiks garangnya takut saya.haha.Sampai Guru besar pun takut.Sampai guru besar cakap uiks garang betui cikgu Wan 2..haha..kami yang kat dalam bilik guru..gelak ja.Kalu aku la jadi anak muridnya..memang sah aku ari2 xg sekolah..mmg kecut perut kena tengking.hehe..tapi budak2 dia relak ja..w/pun kena marh atau ditengking dorang tau lepas abis kelas..mesti dorang dapat kuih dari cikgu Wan..sebb 2la diorang xkisah kena tengking.Aku pun paham perasaan Wan bukan senang nak ajar budak2 pemulihan..kalu lembut2 dorang xberusaha,kena keras skit baru cepat blajar..hehe..betuix.Dorang yang juga yang pandai.Tapi apapun budak2 suka dengan Cikgu Wan nie..sbb dia xkedekut.Dia xberkira sangat ngn bebudak2.hehe

Seterusnya Cikgu Ridzuan, yang nie orang perak masih blum berkahwin tetapi akan berkahwin hehe.Mesti korang pelik apahal cikgu nie bergaya semacam siap pakai spek mata itam lagi,buta kah dia?hehe or ataupun stylo kah dia..kih2..sebenarnya pakai spek mata hitam 2 sbb sakit mata gara2 berjangkit ngn Cikgu Zawawi.Cikgu Ridzuan kita nie well planning orgnya.Jalan pun tegak ja. Almaklumla org sport.Dia nie org kuat softball tau.siap ada club sdiri iaitu club banshee(ataupun bila diterjemah kut melayu kelab jembalang/pontianak)uiks takuttttnya den..hehe.ingt nk letak blog cikgu ridzuan tapi xjupa plak adressnya hehe..xpala saper2 nak tgk blog cikgu Ridzuan nie sila search kat googgle..tajuk dia back to nature. :). Budak2 takut dengan cikgu Ridzuan nie..cara dia mengajar xmacm mak2 singa dlam part 1..senyap ja dalam kelas..jrg la dgr suara dia ms dia ngajar..hehe ngutuk2.Nak tau kenapa budak takut dgn dia..budak takut dengan ketam tangan..sekali kena kat paha sakit tuh..hehe.tp apapun tahun depan cikgu Ridzuan nie mmg layakla jadi warden.Hehe.Sbb dia pandai control budak2.Xyah guna suara byk2 jeling ja budak dah takut..haha sbb 2 dia kena pakai spek itam sokmo 2.

Next Cikgu Zairy. Cikgu Zairy nie cikgu bahasa melayu dengan Pj dengan muzik.Setiap kali aku masuk ngajar tahun 2 dia akan masuk ngaja muzik tahun 1.Jadi bebudak kelas aku dgn xcitednya akan ikut menyanyi sama. Sampai aku pesan dengan bebudak nak ikut berlagu bleh..tapi kerja cikgu kena buat gak.Cikgu Zairy nie org N.sembilan tapi dia fasih bercakap dalam suma lorat,dalam ramai2 cikgu semenanjung yang ada kat situ rasanya Zairy la yang fasih jaku iban(bercakap iban).Aku setakat tau nemu.auu 2 ja..hehe.Mak2 budak sukala ngn zairy nie..sebb dia suka bersembang ngn dorang.macamana aku tau..well dorang nie bersembang betui2 bwh rumah aku..lagi satu Zairy nie kitaorg panggil sebagai siren banjir nak tau naper?hehe.Ada malam 2 dalam kul 11 pm..kami semua baru nak melelap mata.nak tidola.tetiba kami dengar suara Zairy "APOOO!APOOO!APOOOO!"dengan kuatnya..aku ngn Syiha bingkas bangun.Apehal plak nie mlm2..Kami terus keluar umah..tudia air dah tinggi kat luar.Rupanya malam 2 kami dilanda banjir tanpa ribut,hujan petir tetiba banjir.Sejak 2 kalu kami nak ready bab banjir nie kami kena tunggu siren dari Zairy nie dulu..hehe.Tetapi start tahun depan tiada lagi siren "APOOOO"APOOOO"daari Zairy, maklumla dia dapt pindah..dah hilang sorang geng..Zairy dan keluarganya dapat pindah balik ke negeri asal.Ok zairy semoga berjaya di tempat baru.Apapun nak cakap Zairy nie suka masak tau..dia selalu bagi makanan kat jiran sebelah dia nie.Walaupun kami jarang membalasnya.kalu dia hulurkan makanan kat kami 10 kali agaknya sekali ja baru kami balas..hehe..sori yer..umah kami semua jrg masak,sbb masing2 diet.hehe.

nantikan Part 4..Ramai lagi geng ng kain yg akan menyusul.Masing-masing dengan kisah mereka sendiri. :)

2 ulasan:

  1. bravo! hahahaha....memang best! keep it up!

    BalasPadam
  2. http://banshees99.blogspot.com/

    BalasPadam